Projektowanie interwencji parkingowych i metodologia oceny na osiedlach mieszkaniowych

  • Jiri Broz Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
  • Jiri Ruzicka Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
  • Martin Langr Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
  • Eva Hajciarova Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
  • Kristyna Navratilova Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
  • Tomas Tichy Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
  • Zuzana Belinova Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
  • Milan Sliacky Czech Technical University in Prague, Department of Transport Telematics, Konviktska 20, Prague 1, 110 00, Czech Republic
Słowa kluczowe: opracowanie, ocena, interwencja, mikromobilność, mobilność miejska, parkowanie, wideodetekcja

Abstrakt

Opracowanie to przedstawia przegląd obecnych wyzwań, które występują w projektowaniu koncepcji mobilności miejskiej i koncepcji rozwoju urbanistycznego. Te wyzwania są omawiane w świetle unikalnego projektu ELABORATOR, który łączy różne podejścia i rozwiązania w 12 europejskich miastach w celu poprawy mikromobilności i zrównoważonego rozwoju oraz udowodnienia koncepcji w kierunku miast neutralnych dla klimatu. Głównym celem pracy jest jasne opisanie aktualnego stanu mobilności w mieście Liberec w obszarze osiedla Rochlice z głównym celem skoncentrowanym na dostępności parkingu i identyfikacji niepożądanych zjawisk (niewłaściwe parkowanie, wyczerpana pojemność parkingu, trudności przejścia dla służb ratunkowych itd.). Dlatego definicja trwających problemów jest opisana od podstaw do projektu i proponuje strategiczne interwencje na rzecz efektywnego wsparcia lokalnych potrzeb mobilności. Równolegle zdefiniowana jest metodologia oceny zgodnie z wymaganiami strategicznych celów w zrównoważonych planach mobilności miejskiej oraz celów projektu. Proponowana metodologia odzwierciedla pomiar in situ, identyfikację dużych wpływów w oparciu o analizę ilościową oraz zbieranie informacji zwrotnych jakościowych z wydarzeń publicznych oraz przeprowadzonych wywiadów z mieszkańcami miasta, a także, co nie mniej ważne, wykorzystanie wspólnych doświadczeń miast w ramach projektu ELABORATOR. To kompleksowe rozwiązanie ma na celu poprawę dostępności parkingu i mierzenie rzeczywistego wpływu proponowanych interwencji na ruch w dedykowanych osiedlach.
Opublikowane
2024-12-21