Ocena poziomu reakcji popytu na podstawie stacji ładowania wodoru w Korei

  • Choongheon Yang Korea Institute of Construction Technology, 283, Goyangdae-Ro, Ilsanseo-Gu, Goyang, Gyeonggido, 10223, South Korea
  • Dukgeun Yun Korea Institute of Construction Technology, 283, Goyangdae-Ro, Ilsanseo-Gu, Goyang, Gyeonggido, 10223, South Korea
  • Daisik Nam Inha University, 3100 Inha-ro, Michuhol-gu, Incheon 22212, South Korea
Słowa kluczowe: popyt na wodór, teoria kolejek, stacja ładowania wodoru, lokalizacja stacji ładowania

Abstrakt

Wodór to przyjazna dla środowiska energia, która produkuje ciepło i energię elektryczną przy wysokiej efektywności energetycznej i nie emitując szkodliwych substancji. Już przyciąga globalną uwagę jako kluczowa energia dla przejścia na neutralność węglową. Ostatnio, w miarę wzrostu liczby obiektów transportowych wykorzystujących wodór jako paliwo główne, stało się ważne prognozowanie popytu z tym związku. W Korei mapa drogowa z 2019 roku w celu ożywienia gospodarki wodorowej ustala cel zapewnienia 67 000 pojazdów wodorowych i 310 stacji ładowania wodoru w 2022 roku, 850 000 pojazdów wodorowych i 660 stacji ładowania wodoru w 2030 roku oraz 2,9 miliona pojazdów wodorowych i 1 200 stacji ładowania wodoru w 2040 roku. Jednak na dzień 31 grudnia 2022 roku liczba zarejestrowanych pojazdów wodorowych to około 30 000, a liczba stacji ładowania wodoru to 220, co nie spełnia celu dystrybucji. Brak stacji ładowania wodoru powoduje trudności dla użytkowników pojazdów wodorowych, a stacje ładowania wodoru nadal doświadczają deficytów z powodu braku pojazdów do ładowania. W związku z tym w niniejszym badaniu, na podstawie stacji ładowania wodoru w Korei, oszacowano wskaźnik wykorzystania stacji ładowania wodorowego oraz poziom reakcji popytu na stacjach ładowania według teorii kolejek. Ma to na celu ocenę odpowiedniości dystrybucji stacji ładowania wodoru.

Opublikowane
2024-12-21