Analiza stosunku powierzchni okien do ścian w fasadach szkół w żupanji osijecko-barańskiej w Chorwacji
Słowa kluczowe:
budynki szkolne, zużycie energii, stosunek powierzchni okien do ścian, efektywność energetyczna
Abstrakt
Artykuł przedstawia związek pomiędzy stosunkiem powierzchni okien do ścian (WWR) a zużyciem energii w budynkach edukacyjnych, koncentrując się na szkołach podstawowych i średnich w żupanji osijecko-barańskiej w Chorwacji. Biorąc pod uwagę znaczne zużycie energii związane z budynkami oraz konieczność łagodzenia wpływu na środowisko, wczesne decyzje projektowe są kluczowe w kształtowaniu efektywności budynku. Jednakże, mimo ich znaczenia w tworzeniu sprzyjających środowisk nauki i promowaniu świadomości ekologicznej wśród uczniów, istnieje ograniczona liczba badań dotyczących efektywności energetycznej budynków edukacyjnych. Analiza ujawnia znaczną zmienność w wartościach WWR i silny związek pomiędzy WWR a zużyciem energii chłodzenia, co podkreśla wpływ projektowania architektonicznego na wymagania energetyczne w budynkach edukacyjnych. Wyniki podkreślają znaczenie optymalizacji WWR w celu minimalizacji zużycia energii i poprawy komfortu wewnętrznego w środowiskach edukacyjnych.
Opublikowane
2024-12-21
Jak cytować
Begić, H., & Krstić, H. (2024). Analiza stosunku powierzchni okien do ścian w fasadach szkół w żupanji osijecko-barańskiej w Chorwacji. Inżynieria Mineralna, 1(2). https://doi.org/10.29227/IM-2024-02-43
Dział
ARTYKUŁY
Czasopismo pozostawia część majątkową praw autorskich autorowi.
Czasopismo zezwala autorom i zachęca ich do zamieszczania swoich artykułów na prywatnych stronach internetowych oraz w instytucjonalnych repozytoriach. Dotyczy to zarówno wersji przed opublikowaniem, jak i wersji po publikacji. Udostępniając swoje artykuły są zobowiązani do zamieszczenia szczegółowych informacji bibliograficznych, w szczególności (o ile to tylko możliwe) podania tytułu tego czasopisma.